Kakao vs Kakao: Jaký je rozdíl

před 9 měsíce 106
Kakao vs Kakao: Jaký je rozdíl

I když to může znít jako omylale nestalo se tak. Kakao (kakao) a kakao (kakao) jsou příbuzné produkty, ale existují rozdíly v jejich přípravě, složení a použití. Kakao hroty nebo raw kakao (kakao) prášek – jak se liší od standardního kakaa v prodejnách zdravé výživy (kakao) prášek a čokoládové lupínky? V některých případech existují značné rozdíly mezi těmito produkty. V jiných zase jediným rozdílem může být marketingový žargon vybrané výrobci.

Zde je návod, jak se liší:

  1. Syrové kakao (kakao):
  • Surové kakao se získává ze semen kakaovníku (Kakaovník Theobroma), které se fermentují, suší a melou bez přidání tepla nad 42 stupňů Celsia. Tento proces zachovává více živin.
  • Surové kakao má intenzivní čokoládovou chuť a vůni, ale často je hořčí než běžné kakao.
  • Je bohatý na antioxidanty, flavonoidy a minerály jako hořčík, měď a železo.
  • Syrové kakao se často používá ve výživě k přidání chuti a nutriční hodnoty do smoothies, energetických kuliček, cereálií a cukrovinek.
  • I když se často používá syrový, lze jej zpracovat i na prášek, olej nebo čokoládu.
  1. Zpracované kakao (kakao):
  • Konvenční kakao se získává ze stejných semen kakaovníku, ale prochází procesem fermentace, pražení a zpracování při vyšších teplotách.
  • Během pražení kakao ztrácí některé živiny a antioxidanty a získává charakteristickou chuť a vůni čokolády.
  • Kakao je často sladší než surové kakao kvůli přítomnosti cukru a dalších přísad v čokoládě a dalších produktech.
  • Využití kakaa je široké, zahrnuje přípravu čokolády, kakaového prášku do nápojů, zmrzliny, dortů a různých sladkostí.
  • Kakao je často součástí průmyslových čokoládových výrobků a sladkostí.

Při výběru mezi syrovým kakaem (kakao) a kakao (kakao), je důležité zvážit své potřeby a preference. Surové kakao má nutriční výhodu díky vyššímu obsahu antioxidantů a minerálů, ale může mít hořkou chuť. Kakao může být naopak sladší a často se používá k přípravě tradičních čokoládových výrobků. Rozhodnutí bude záviset na tom, jak ho chcete použít a jakou příchuť preferujete.

Nutriční hodnoty produktů

Při srovnání nutričních hodnot produktů vyrobených z kakaa (kakao) zrna (surová nebo pražená), největší rozdíly jsou vidět v obsahu kalorií, tuku a cukru.

Kakaové produkty (kakao) jsou vynikajícím zdrojem několika minerálů, včetně selenu, hořčíku, chrómu a manganu, ale ty často nejsou uvedeny na etiketách. obvykle, čím je čokoláda tmavší – to znamená, že tím vyšší je obsah kakaa (kakao) – obsah minerálních látek je vyšší.

Porovnání nutričních hodnot vám také neukáže rozdíly v obsahu antioxidantů, které mohou být ovlivněny odrůdou kakaa, podmínkami pěstování a způsoby zpracování. V podstatě, méně zpracované kakao, na které bylo aplikováno méně tepla – jako je surové kakao (kakao) – obsahuje více antioxidantů.

Zdravotní přínosy a rizika kakaa (kakao) a kakao (kakao)

Kakao (kakao) zrna a produkty z nich získané jsou bohatým zdrojem prospěšných rostlinných sloučenin, zejména flavanolů, které mají kromě jiných zdravotních přínosů antioxidační, srdeční a protirakovinné vlastnosti.

Kakao taky obsahuje železo které naše tělo snadno přijímá, na rozdíl od některých rostlinných zdrojů minerálů. Profitovat z toho mohou zejména vegetariáni a vegani, jejichž zdroje železa jsou omezené.

Kakaové produkty také obsahují tryptofanaminokyselina, kterou tělo používá k výrobě serotoninchemická látka v mozku, která nám pomáhá relaxovat.

Navzdory těmto výhodám bychom na to neměli zapomínat vysoce kalorická čokoláda. Pokud jste snědli celou 85gramovou 70procentní kakaovou tyčinku, zkonzumovali jste 480 kalorií, 24 gramů nasycených tuků a 27 gramů přidaného cukru.

Výběrem hořké čokolády a neslazených kakaových výrobků, jako jsou hroty, můžete minimalizovat zdravotní rizika spojená s přílišnou konzumací cukru, včetně přibírání na váze a zubního kazu.

Chuť a nejlepší použití

Výběr kakaových produktů bude záviset na chuti a způsobu použití těchto produktů.

Např, neslazené kakaové kousky jsou zdravější než standardní čokoládové lupínky, ale pro někoho mohou být příliš hořké. Zpočátku se daly míchat, dokud si nezvykneme a přizpůsobíme se nové chuti.

Syrové kakao (kakao) prášek možná budou mít lepší chuť a kvalita ve srovnání se standardním neslazeným kakaem (kakao) prášek. Surový kakaový prášek je však dražší. Pokud se ho ale rozhodnete koupit, pamatujte, že některé jeho antioxidanty se při pečení zničí. Proto může být nejvýhodnější přidat ho do smoothies.

Surové kakaové kousky lze přidat do snídaňových cereálních směsí nebo jiných kombinací bez vaření, aby se zabránilo zničení antioxidantů teplem.

Při výběru mezi syrovým kakaem (kakao) a kakao (kakao), je důležité zvážit své potřeby a preference. Surové kakao má nutriční výhodu díky vyššímu obsahu antioxidantů a minerálů, ale může mít hořkou chuť. Kakao může být naopak sladší a často se používá k přípravě tradičních čokoládových výrobků. Rozhodnutí bude záviset na tom, jak jej chcete použít a jakou příchuť preferujete, ale užívejte si je s mírou, protože všechny mají vysoký obsah kalorií.

Vaření Přečtěte celý článek