Špalda se zeleninou a zálivkou s tahini

3 měsíce starý 14
Špalda se zeleninou a zálivkou s tahini

Pokud toužíte doplnit špaldový salát živočišnou bílkovinou, ladí k němu třeba krevety či kuřecí maso.

Suroviny

vývar zeleninový 300 ml

horký

olivový olej 3 PL

množství rozdělené na 2 lžíce + 1 lžíci

cibule 1 ks

nakrájená na tenká kolečka

zelí 0.5 ks

špičaté, nakrájené na nudličky

kadeřávek 100 g

nebo černá kapusta (cavolo nero) nebo běžná kapusta, nakrájená na kusy o velikosti sousta

česnek 2 stroužky

nakrájené na drobno

chilli paprička 1 ks

červená, zbavená semínek a nakrájená na drobno

citronová štáva

podle chuti

olivový olej panenský 1 PL

citron 0.5 ks

najemno nastrouhaná kůra a vymačkaná šťáva

Postup

1

Špaldové kroupy propláchněte, nasypte do rendlíku, zalijte vývarem a uvařte doměkka podle návodu na obalu (podle požadovaného stupně změknutí to trvá 30–50 minut). Podle potřeby dolévejte během vaření horkou vodu. Uvařenou špaldu sceďte a nechte okapat.

2

V pánvi rozehřejte 2 lžíce oleje, vsypte cibuli a opékejte na silném ohni 2–3 minuty dozlatova a dokřupava. Vyjměte děrovanou sběračkou a osušte na papírových utěrkách. Pánev odložte.

3

Zelí a kapustu spařte 1–2 minuty ve vroucí osolené vodě, nechte dobře okapat a dejte stranou.

4

Pánev postavte na střední oheň a nechte na ní asi půl minuty rozvonět česnek a chilli papričku. Pak vsypte špaldové kroupy a opékejte za stálého obracení, aby mírně zezlátly, asi 2 minuty. Potom je vyklopte na talíř.

5

Do uvolněné pánve vlijte 1 lžíci oleje, vsypte spařenou zeleninu a opékejte za občasného obracení 2 minuty. Ochuťte citronovou šťávou, solí a pepřem. Odstavte.

6

Na zálivku prošlehejte tahini, olivový olej, 1 lžíci citronové šťávy, jogurt a 3 lžíce studené vody. Podle chuti osolte a opepřete a dolaďte citronovou šťávou. 

7

Opečené špaldové kroupy promíchejte se zeleninou a navršte na servírovací talíř či rozdělte na jednotlivé talíře. Pokapejte zálivkou, posypte křupavou cibulí a najemno nastrouhanou citronovou kůrou a podávejte.

NĚCO NAVÍC
Namísto špaldových krup lze použít ječné anebo předem namočená zrna ovsa, špaldy, ozimé pšenice, jednozrnky či dvouzrnky. Počítejte však s tím, že doba vaření zrn může být ještě delší. Pokud se potřebujete vyhnout lepku, zkuste hnědou rýži či quinou.

Tento recept najdete v magazínu Apetit 2021/9 spolu s mnoha dalšími recepty

Autor: redakce Apetitu

Apetit 2021/9

Apetit magazín

Česká kuchyně v moderním a odlehčeném hávu

Česká kuchyně v moderním a odlehčeném hávu

Říkal někdo, že svíčkovou lze podávat pouze ve formě omáčky? A že skvělé řízky musí být smažené? Česká kuchyně prochází transformací a pokrmy, které vařily naše babičky dostávají moderní nádech a odlehčenou formu. Nebojte se tedy...

7 důvodů, proč si zamilovat sádlo

7 důvodů, proč si zamilovat sádlo

Škvařené vepřové sádlo patří k základním pilířům naší kuchyně. Vylepší chuť polévky, dá se na něm smažit i péct, přitom stojí pár korun. Zjistěte, proč by nemělo chybět ani ve vaší lednici. ...

Apetitonline Apetitonline - Bezmasá jídla Zdroj