Může mrkev pomoci vašim játrům být zdravější?

před 7 měsíce 32
Může mrkev pomoci vašim játrům být zdravější?

Laboratorní studie zjistily, že betakaroten může pomoci předcházet poškození jater způsobeným alkoholem a mrkvová vláknina zabraňuje ztučnění jater.

Játra a jeho optimální funkce jsou velmi závislé na příjmu živin, které konzumujeme. Pokud jí poskytneme větší nutriční podporu, můžeme si být jisti, že bude dobře metabolizovat potravu a účinněji odstraňovat toxiny.

Mrkev a zdravější játra – jaké je tajemství tohoto spojení

Vyvážená strava s dobře zvolenou kombinací vitamínů, minerálů a dalších prospěšných látek také pomáhá játrům regenerovat a vytvářet nové, zdravé buňky. Národní nadace pro játra. Jejich odborníci také navrhují potraviny, které splňují všechny tyto potřeby, spolu s dalšími návyky zdravějšího životního stylu. Je známo že fyzická aktivita, vyhýbání se alkoholu a tabáku, fyzická aktivita.

Vysoko na seznamu je mrkev, která má díky svému složení mnoho blahodárných účinků na naše játra. Nezbytné a prospěšné živiny jako vláknina a antioxidanty přímo ovlivňují lepší zdraví a funkci jater.

Karotenoidy v mrkvi: jak na ně reagují játra

Mrkev je jedním z hlavních zdrojů karotenoidů nazývaných beta-karoten, který tělo přeměňuje na vitamín A. Do značné míry přispívají ke zdraví jater. Protože játra produkují žluč, která je zodpovědná za syntézu a odstraňování odpadních látek, je jasné, jak důležitý je tento proces. Žluč zůstává v játrech nebo žlučníku, dokud tuk nevstoupí do tenkého střeva a nespustí jeho uvolňování. Karotenoidy jsou rozpustné v tucích, takže když jíme mrkev, žluč je stimulována k lepšímu kolísání a odstraňování odpadních látek.

Laboratorní studie zjistily, že beta-karoten může pomoci předcházet poškození jater souvisejícím s alkoholem, podle studie zveřejněné v časopise „Hepatobiliární chirurgie a výživa„.

Vláknina snižuje zátěž, kterou tento orgán denně trpí

Vláknina pomáhá játrům pracovat na plný výkon, uzavírají odborníci Americká nadace pro játra. Nerozpustná vláknina ovlivňuje toxiny z trávicího traktu, zajišťuje jejich účinnější vylučování a snižuje stres, který zatěžuje játra, protože ta musí být neustále aktivní.

A rozpustná vláknina přispívá ke zdravějším játrům. Některé laboratorní studie prokázaly, že rozpustná vláknina snižuje množství tuku v játrech.Journal of Nutrition“. Totiž přebytečný tuk poškozuje játra a může způsobit problém bez ohledu na to, zda pijete alkohol nebo ne, a ztučnění jater patří k častějším onemocněním tohoto orgánu.

Jedna malá mrkev obsahuje necelých 10 procent doporučené denní hodnoty vlákniny, kterou bychom měli přijímat.

Antioxidanty jsou klíčem k odbourávání a odstraňování toxinů a také k boji proti volným radikálům

V procesu odbourávání toxických látek se játra setkávají s molekulami zvanými volné radikály. Poškozují zdravé buňky. Když jíme potraviny, které je obsahují, pomáháme játrům lépe neutralizovat volné radikály. Z jedné velké mrkve můžeme získat dobré množství dvou důležitých antioxidantů – vitamínu C a vitamínu E. Závěry z laboratorních studií říkají, že betakaroten v kombinaci s antioxidanty z mrkve také zvyšuje celkovou hladinu antioxidantů v játrech. A tato práce byla publikována v časopise „Journal of Nutrition“.

Význam vody v různých procesech prováděných játry

Játra filtrují a ukládají krev, přičemž se v nich nachází asi 10 až 15 procent celkového objemu krve. Tekutiny z krve cirkulují částmi jater, kde se tvoří lymfa. Abychom udrželi správný objem a hustotu všech těchto tekutin, potřebujeme dostatečné množství vody a být neustále hydratovaní. Nedostatek tekutin zatěžuje játra. Dvacet procent požadované denní tekutiny pochází z jídla, které jíme Téměř 90 procent mrkve tvoří voda.

The post Může mrkev pomoci vašim játrům být zdravější? appeared first on Poslední novinky v češtině dnes.

Vaření Přečtěte celý článek