Asijská polévka s hlívou ústřičnou

před 2 roky 134
Asijská polévka s hlívou ústřičnou

Co vás po návratu ze zimních radovánek zbaví únavy a prohřeje zkřehlé údy? Polévka! Tahle bezmasá polévka obsahuje kromě poctivé porce zeleniny hned několik hitů posledních let – sójovou omáčkou tamari, řasu kombu a miso pastu.

Suroviny

pórek 1 ks

velký, pouze bílá část – nakrájená na plátky

řapíkatý celer 2 ks

na jemné plátky

mrkev 1 ks

velká, na proužky

jarní cibulka 1 svazek

na kolečka

hlíva 1 bal

ústřičná – nasekaná

zázvor (čerstvý) 1 PL

strouhaný

sójová omáčka 1.5 PL

tamari

mořské řasy 1 plátek

sušená řasa kombu – 1 plát (viz Něco navíc)

tofu 1 bal

natural nebo uzené, nakrájené na kostky

miso pasta 2 PL

světlá shiro pasta

citronová štáva

na dochucení

sezamová semínka

černá i bílá, na posypání

Postup

1

V hrnci rozehřejte olej a opékejte na něm zvolna asi 10 minut pórek, řapíkatý celer a mrkev, občas promíchejte. Pak přidejte bílou část jarní cibulky a hlívu a opékejte dalších 5 minut. Vhoďte česnek, zázvor a bobkový list a společně ještě pár minut opékejte. Přilijte zeleninový vývar, sójovou omáčku a přidejte řasu kombu. Stonek citronové trávy natlučte a podrťte plochou stranou nože, aby se uvolnilo aroma, a vložte jej do polévky. Uveďte vše do varu, ztlumte plamen a zvolna vařte 30 minut.

2

Na závěr nechte v polévce prohřát tofu, vmíchejte miso pastu a už pak nevařte. Před podáváním vyjměte stonek citronové trávy a řasu kombu a vyhoďte je. Polévku dochuťte sójovou omáčkou, pepřem a citronovou šťávou. Podávejte posypané zelenou částí jarní cibulky a sezamovými semínky.

NĚCO NAVÍC
Řasa kombu dodá silnější chuť, je totiž zdrojem tzv. páté chuti umami. Pokud ji nemáte, ale máte doma sušené houby shitake, použijte je.

Tento recept najdete v magazínu Apetit 2021/1 spolu s mnoha dalšími recepty

Autor: redakce Apetitu

Apetit 2021/1

Apetitonline Apetitonline - Asijská kuchyně Přečtěte celý článek